Ediția 2025 a Săptămânii Haferland a găzduit, ca în fiecare an, reuniunea anuală a Forumului de Cooperare Bilaterală Româno-German, a cărui misiune este menținerea dialogului pe teme economice și culturale între cele două state. La reuniune, alături de dl Michael Schmidt și dl Emil Hurezeanu, au fost prezenți dl Mircea Abrudean, președintele Senatului, ambasadoarea Austriei la București, E.S. Ulla Krauss-Nussbaumer, ambasadorul Israelului la București, E.S. Lior Ben Dor, precum și ambasadorii României în Germania, E.S. Adriana Stănescu, în Cipru, E.S. Dan Mihalache, precum și ambasadorul României pe lângă Sfântul Scaun, E.S. Gabriel Bologan.
De asemenea, au mai fost prezenți dl Siegfried Mureșan, vicepreședintele grupului PPE din Parlamentul European, dl Luca Niculescu, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe și coordonator al procesului de aderare a României la OCDE, și dl Bernd Fabritius, Însărcinat special al guvernului federal de la Berlin pentru imigranți de origine germană și minorități naționale.
Tema reuniunii din acest an a fost situația învățământului în limba germană din România.
O concluzie de ansamblu a rezultat din discuția dintre participanții la eveniment: România se confruntă cu un deficit cronic de profesori vorbitori nativi pentru școlile cu predare în limba germană din țară, în ciuda unei cereri în creștere, grație calității învățământului german din România.
În acest sens, E.S. Krauss-Nussbaumer a evocat posibilitatea finanțării prin programul european Erasmus de mobilitate academică. De asemenea, dl Fabritius a amintit de existența unui program finanțat de guvernul federal german, cu un buget anual de aproximativ 1,2 milioane de euro, pentru cei aproximativ 950 de profesori de limbă germană din România, buget care însă a fost redus și care, potrivit domniei sale, ar trebui majorat la nivelul din anii anteriori.
Potrivit E.S. Adriana Stănescu, aproximativ 23.000 de elevi din România studiază în prezent în școlile cu limba de predare germană, raportat la o populație totală a etnicilor germani de circa 25.000 de persoane. Astfel, ponderea elevilor etnici români care învață la aceste școli este de circa 80%-90%, inclusiv în vechi comunități săsești precum Sighișoara, potrivit primarului localității, dl Ioan-Iulian Sârbu.
Alte intervenții au evocat inițiative locale. Dl Werner Braun, președintele Clubului Economic Brașov, a vorbit despre una dintre cele mai importante resurse ale României, respectiv elevii din mediul rural, și despre modelul de succes al învățământului dual din Germania – un adevărat motor al economiei germane. Astfel, Școala Profesională Germană Kronstadt, un proiect local de succes al Clubului, înregistrează, potrivit lui Braun, o rată de angajare post-absolvire de 97%.






